så här gick det till :D

på torsdagen (skärtorsdag) så va vi och grillade med massa folk i drängsered,det va kul hela hela kvällen tills vissa saker hände. så ja och koffe och hampus bestämde oss för att vi skulle dra upp till koffe och grilla. dom åkte i förväg så skulle ja komma upp senare. så ja åkte och ar nästan framme. koffe bor i skogen så vägen dit är en jobbig grusväg utan lampor.  så när jag är kanske 150 m från hans hus hoppas det fram två rådjur på vägen, ja blir tvungen att tvär nita för att inte köra in i dom. moppen välter och glider på vänster sida med mig under. så jag glider på gruset med moppen över mig. när jag har ligger stilla är ja i chock reser mig snabbt upp, sätter mig på moppen innan den dör och kör hem till koffe. ja stannar går av moppen och ropar på koffe.
dem säger att de hörde något tuta och sen skrapa mot grus. men eftersom ja va i chock hörde jag inte att jag tutade. men dem blev osäkra på om ja hade ramlat eller inte eftersom jag kom fram så fort efter ljudet de hörde, det va inte fören jag drog i mina leggins och ett dammoln kom ur dem som dom va säkra på det.
jag ropade på koffe och sa att han skulle kolla på moppen, det va inga större fel på den och han tog hand om mig, hämtade kläder, plåster bandage osv. vi gjorde rent såren tillsammans så satte vi och grillade som palanen var. ja sov hos koffe den natten. han  va as snäll, han tog soffan och ja fick sova i hans säng men hade sjukt ont överallt.

dagarna efter har mtt knä svullnat massa och såret gör ont, tror min handled är stukad, nacken gjorde grymt ont, sen har jag massa blåmärken och skrapsår så ingen större fara.
idag va jag och kollade upp det på vårdcenralen som skickade mig till alingsås lasarett på röntgen. det visade sig att det inte var någon sklett skada men att jag var väldigt svullen och ska gå på kryckor för att avlasta knät.

så nu vet ni vad det va som hände.

pussar D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0