min väg till självsäkerhet

att vara självsäker och ha ett bra självförtroende är vilktigt för alla. någon som inte har det mår inte bra. för då finns det alltid något man stör sig på, inte nog med att man stör så på alla nadra stör man sig på sig själv. det är fel !
ÄLSKA DIG SJÄLV! det är jätte vikitgt.
när jag va liten var jag bortskämd, ensambarn i 9 ½ år, hade en mamma, en pappa, en farmor, hennes mamma och syster, en moster och massa andra som skämde bort mig. på något sätt fick jag alltid det ja ville ha och det jag pekade på.
hade jag egna pengar ville jag inte betala det själv ändå, utan jag ville ha det från någon annan och blev det inte så så började jag gråta tills jag fick det . det gjorde mig till en väldigt bortskämd och snål person. det är något ja står för eftersom jag vet om det själv.
jag fick också alltid kommentarer angående mitt utseende vilket alla barn får av sina nära och kära , du är så fin, våran prinsessa, du är vackrast , osv osv osv, detta växte jag upp med vardagligen och det fick mig att inse att ja jag och andra tycker att jag är fin och det är något jag ska vara STOLT över!
det har hjälp mig mycket på vägen, för hör jag någon säga " fan va ful du är" så tar jag inte åt mig för jag vet att det inte stämmer, för då känner jag ungefär " okej jag skiter i dig för jag behöver inte någon som "ser ner " på mig" jag har andra som tycker om mig för den jag är och för hur jag ser ut utan att lägga onödiga , kränkande kommentarer.
allt detta hat byggt upp mig och mitt självförtroende det det jag har nu. visst vill man kanske ändra på något ibland av någon anledning men ta hand om dig själv och gör det på ett bra sätt isf.
en kvinna sa till mig och mina vänner en gång, " ställ dig framför spegeln och säg 10 possetiva saker om dig själv", tro mig det låter löjligt men det är sant man kan "lura" sig själv till att se saker på ett annat sätt än tidigare. det gäller att vinna över sig själv.
jag mår dåligt när jmag ser folk som har dåligt självförtroende för jag tycker det är så himla viktigt att ha det. det märks så tydligt när man inte har det vilket är så synd !
så en sak jag tycker alla borde göra är att ta det tipset att ställa sig framför spegeln och säg / tänk bara possetiva tankar om dig själv! JAG UTMANAR ER !
och varför inte ta  och vara lite extra snälla mot andra som ni ser kanske inte har det självsäkerhet det behöver !
det är sååååååå viktigt men det är tyvärr allt för många som inte har tillräckligt, så gör er själva och många andra denna tjänsten.
men tänk på en viktig sak, vänd det inte negativt.. bli inte för självsäkra så ni omedvetet sänker andra. försök tänka på det för det vlir lätt fel då..
men puss på er alla underbara fina människor D ! :D

massa bilder på mig nu bara för det :)



ghjcdgfghjhjkjöä'fgh





såååååååå här har ni  !

njut av livet och älska er själva !

Kommentarer
Postat av: sariss

du e inte snål daria!!

2011-03-29 @ 22:41:28
Postat av: Anonym

Asså Daria!! Fan va du ska vara Snyygg då!! :O <3

inte för att det är negativt menne :P <3

2011-11-17 @ 00:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0